Här kan du läsa lite om naglar, D-NailStylist, skönhet, färg, form och mm.

torsdag, december 22, 2011

Semesterns första veckan

Hej allihopa!
Här i North port (Tampa) flyter dagarna på jättebra. Varm vinter som bara den (ca. 24-27 grader), trevliga människor överallt, fin bostad o strålande sol varje dag, är inget att klaga på. Första dagen var vi ute o badade på den första stranden vi hittade. Wow!! tänkte jag, väldigt klart vatten med ca. 23 grader skulle jag tro.  För mig kunde vattnet vara något varmare då Rio de Janeiros stränder (min hemstad) har ganska skön temperatur, men om man jämför med svenskt vatten är stranden faktiskt varmare här på deras vinter än vår svenska sommar. Wonderful!! Inget mot Rio de Janeiro, men här är mycket finnare o varmare än vintern i Rio. Här följer några bilder från första dagarna!


Jag som trodde att detta var den finaste stranden, så jag passade på o simmade tills jag fick ont i axeln! Jo, North Ports bor badar inte, det är "vinter" självklart!


Efter första dagen behövde jag vara borta från solen några dagar, och jag som trodde att bara för att jag kommer från Rio så var jag imun mot solen. Men icke!


 Stadens strand är också utmärkt, men det finns bättre o roligare, det gäller att forska runt, men min strand abistnes var så stor att jag kände för att ta en dopp i det första vattnet jag såg!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar