Här kan du läsa lite om naglar, D-NailStylist, skönhet, färg, form och mm.

tisdag, januari 03, 2012

Tillbaka till verkligheten

Nu är jag tillbaka från semestern. Det var underbart att skippa mörker och kyla ett tag. Dagarna i North Port var härliga, med massa sol o bad. Om man vill slippa stress o bara ta de lugnt rekommenderar jag att åka dit. Staden (eller orten om man vill) ligger ca. 1timme söder om Tampa, så om man vill shoppa o uppleva natt liv är det bara åka upp dit!! På sträckan Brandenton-Venice fanns det massor med stränder men min favorit var Siesta Key i Sarasota. Där fanns allt…toalett, dusch, restaurang, parasoll att hyra, you name it! Dessutom har jag aldrig sett så tunn o vit sand i mitt liv, det kändes som man gick på vetemjöl, och jag blir inte lätt imponerad då i Rio finns massor med stränder också.



Ahhh o så gjordes också en resa till Orlando för att besöka The Wizarding World of Harry Potter.  Den dagen var riktigt stressig för det fanns otroligt mycket folk i parken o vi fick stå i kö mer än 2½ timme innan vi fick komma in, men det var värt!! Jag är ingen Harry Potter fan o har inte sett alla filmer heller, men den här upplevelsen var riktigt värt, allt var perfekt, jag kände som jag var med i filmen! Parkerna i Orlando måste man åka till minst en gång i livet! Fast för mig var det andra gången J






Ok, men så var de dryga två underbara veckorna slut och jag är tillbaka till verkligheten. Efter en lång hemresa sjuk o med feber fick jag en dålig överraskning när jag kom till Örebro. Någon idiot hade kastat in en stor sten genom fönstret på min salong. Jag blev tokig över det o man vet inte säkert när det hände, men inget därinne var förstört i alla fall. Jag tror att den idioten bara ville ha kul o förstöra andras egendom, men om man tänkte råna någonting, finns det aldrig varken pengar, dator eller andra värde saker att råna där inne (om man inte vill ha fina o härliga nagellacker till sin tjej, förstås!). Nu gäller det att städa kaoset o försöka glömma det. Hoppas att 2012 inte innehåller mer tråkigheter!! I alla fall närmaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar